Fotowoltaika dla centrum handlowego, biznesowego

Kategoria (FAQ)

Opublikowany (25.11.2022)

Czas czytania (3min)

Każdego roku powstają w Polsce kolejne domy handlowe, centra biznesowe i sklepy wielkopowierzchniowe. To jedne z najbardziej energochłonnych obiektów. Wymagają energii nie tylko do oświetlania, ale też klimatyzacji i wentylacji. Na dodatek znajdujące się na terenie biurowców czy centrów handlowych urządzenia liczy się nierzadko w setkach, jeśli nie tysiącach. Szacuje się, że przeciętne zużycie energii elektrycznej w takich miejscach waha się między 300 a 600 kWh/m² rocznie. Doskonale więc widać, że fotowoltaika dla centrum handlowego może przynieść wymierne korzyści.

Na montaż stacji słonecznych zdecydowało się już wiele przedsiębiorstw prowadzących domy towarowe (m.in. w Gdańsku i Katowicach). W ten sposób zyskały ogromną przewagę nad konkurencją. Zaoszczędzone dzięki fotowoltaice dla centrum handlowego pieniądze zostały zainwestowane w przyszłość firmy. Mogą one posłużyć np. modernizacji instalacji czy przystosowaniu oferty w taki sposób, aby przyciągnąć nowych klientów.

Oczywiście oszczędności są jedynie jednym aspektem prowadzenia działalności gospodarczej. W centrach biznesowych liczą się także inne kwestie. Jednym z nich, trudno przekładalnym na pieniądze, ale niezwykle istotnym, jest wizerunek firmy. Obecnie coraz więcej osób przykłada wagę do charakteru miejsca, w którym będą prowadzić swoje biura bądź spotykać się z kontrahentami. Konsumencka świadomość na tematy ekologiczne również się zwiększa. Fotowoltaika dla centrum handlowego może więc stać się synonimem znaku jakości. Polacy już dziś są skłonniejsi do skorzystania z oferty sklepów i biur wykorzystujących odnawialne źródła energii. I bardzo chętnie głosują portfelem.

Nasze stacje są też sposobem na zapewnienie całemu budynkowi bezpieczeństwa energetycznego. W najbliższej przyszłości będzie coraz częściej dochodzić do przerw w dostawie prądu. A to może wręcz uniemożliwić prowadzenie własnej działalności. Nie trzeba się tym przejmować, jeśli centrum handlowe lub biznesowe będzie wyposażone we własne źródło energii. Fotowoltaika dla dużych przedsiębiorstw zabezpiecza też firmowe budżety przed wzrostem cen prądu. Mogą być one naprawdę poważne, a co gorsza – nieprzewidywalne. Na szczęście stacje słoneczne skutecznie eliminują ten problem.

POWRÓT DO WSZYSTKICH AKTUALNOŚCI POPRZEDNI NASTĘPNY